Zaterdag 08-11-2014
LEO IS BOOS!!!
Nou ik kan je wel vertellen dat je van goeie huize moet komen wil je Leo boos krijgen. We hebben alles gedaan wat de verzekering ons opdroeg de laatste weken. Niet alleen wij maar ook de verschillende specialisten hebben zich meer dan ingezet en nog is het niet genoeg. Om zijn ongenoegen te uiten heeft Leo een email opgesteld voor onze zorgverzekering. Hij is nog niet verstuurd want we zijn bang dat ons verzoek dan meteen in de prullenmand verdwijnt. Toch willen we jullie zijn frustratie niet onthouden dus bij deze de nog niet verstuurde email van Leo.
Van: Leo en Marga
Datum: 8 november 2014 08:00:36 CET
Aan: XYZ (onze zorgverzekering)
Onderwerp: Casus M. den Engelsman Mantel met klantnummer xxxxxxxx
Beste mevr. H,
Helaas is dit het enige email adres van XYZ wat wij hebben kunnen ontfutselen bij een collega van u dus u bent “de Sjaak” in deze zaak.
Mevr. H. van vesting XYZ (ja, u leest het goed), wat maakt u het de mensen lastig.
Waarschijnlijk doet u dit in opdracht van “uw baas” want eigenlijk bent u zelf niet zo… toch?
Na vele euro’s te hebben opgemaakt aan telefoonkosten naar jullie, 29 cent per minuut (20+9) ben ik een gefrustreerd mens geworden. Wat er allemaal niet uit de grote trukendoos is gehaald om ons af te poeieren: Chapeau!
Het vervelende voor u (en uw baas) is dat wij ook een lange adem hebben. Echter wordt de adem van mijn vrouw steeds korter en waarom? Zij is ziek! Om die reden hebben wij toch bij u aangeklopt voor hulp? Daar betalen wij u en uw baas, vind ik, ruimschoots voor iedere maand. Ik noem 350 euro premie aan de zorgverzekering te betalen per maand voor 2 mensen ruim voldoende om daar iets tegenover te stellen. Wij hebben volgens ons het meest uitgebreide en duurste pakket wat jullie aanbieden of zijn we soms het extra pakket “service” vergeten af te sluiten? Ik heb voor het gemak de 2 keer eigen risico maar meegenomen in het maandbedrag aangezien die ieder jaar steevast op gaan.
Ons verzoek voor hulp in deze moeilijke periode is door u en uw baas diverse malen weggewuifd met de mededeling: “wij hebben meer informatie nodig”. We hebben de specialisten in het ziekenhuis AVL meerdere keren lastig moeten vallen met uw wensenlijstje. Waarom vraagt u niet in 1 keer wat u wilt? Ik krijg het idee: “verdorie, ze hebben het weer voor elkaar om de info te bemachtigen, wat zullen we nu weer eens vragen?” Zie ik het verkeerd of…? U hoeft hier geen eerlijk antwoord op te geven naar mij hoor, doet u dat maar aan uzelf.
Intussen is uw verlanglijstje voor de zoveelste keer bijgesteld en heeft u ons weer aan het werk gezet. Wij moeten van u een medisch gesprek laten arrangeren door 3 secretaresses van 3 drukbezette specialisten in 3 verschillende landen. Als die gesprekken geweest zijn moeten wij een schriftelijke bevestiging van die gesprekken vragen want die wilt u hebben.
Ik meen mij te herinneren dat u van onze specialist uit het AVL reeds een uiteenzetting heeft gehad waarom mijn vrouw voor deze behandeling in aanmerking komt. Ook heeft u van de Amerikaanse specialist een uiteenzetting van 2 A4-tjes gehad waarom zij mijn vrouw kunnen behandelen met als doel een betere kwaliteit van leven na de behandeling en minder pijn tijdens de hele cyclus.
Mevr. H, waar bent u mee bezig. Dit is volgens mij uw taak als vertegenwoordiger van een zorgverzekering. Het staat zelfs op uw website: Wij helpen u graag! Ik begin hier zo ondertussen aan te twijfelen. “Wij helpen u graag binnen te komen bij XYZ” moet er staan. En daarna: zwemmen maar! Het is ook, dacht ik, uw taak om te “ontzorgen en verzorgen”. Niet “bezorgen”.
Wij zijn het hele verhaal begonnen als spoedaanvraag omdat mijn vrouw op zeer korte termijn behandeld moet worden volgens de specialist in het AVL. Ik weet niet welke termijn uw bedrijf voor spoed aanhoudt maar wij moeten dat niet te letterlijk nemen denk ik.
Het zou u sieren als u en uw baas ons wat werk uit handen zouden nemen in deze vervelende tijd in plaats van ons op te zadelen met “klusjes” die voor ons heel veel tijd kosten en waar u veel beter in bent en eigenlijk al voor betaald wordt door ons. Lijkt mij redelijk toch? U weet welke wegen er bewandeld moeten worden, welke mensen u wilt spreken en alle telefoonnummers hebben we al aangeleverd. Waarom belt u de doktoren zelf niet even, zodat u hen alle vragen in één keer kunt stellen?
Zo, mijn taak als mantelzorger gaat weer beginnen. Het is nu 08.00 uur en ga mijn vrouw haar medicijnen brengen op bed.
Ik wens u nog een hele fijne tijd bij uw werkgever mevr. H. U gaat vast nog heel veel mensen helpen die voor zorg aankloppen bij XYZ.
Met vriendelijke groet,
Leo den Engelsman
Ik ben trots op je.
Love you,
Marga xxx
Beste Marga en Leo,
Wat een gedoe nog steeds de hele tijd. Wat een bureaucratie. Ik kan me voorstellen dat je van de reacties van de verzekering heel erg kwaad wordt. En terecht.
Het lijkt er toch sterk op dat de verzekeraar de voortgang traineert om niet te hoeven betalen. Het is verschrikkelijk.
Het lucht zeker op een brief als deze te kunnen schrijven, maar hem daadwerkelijk versturen is natuurlijk van een andere orde. Dat jullie bang zijn dat de brief de voortgang negatief zal beïnvloeden, kan ik me goed voorstellen. Maar het moet wel gedaan worden denk ik. Het versturen.
Er móét nu onderhand wel iets gebeuren anders verzandt de procedure en wordt iedereen alleen maar moedelozer en meer gefrustreerd. En wordt de stemming er niet beter op.
Ik hoop dat er aan deze onzekerheid spoedig een einde komt en dat jullie linksom of rechtsom wel kunnen beginnen. Graag zou ik iets méér voor je/jullie willen doen dan alleen maar woorden schrijven.
Heel veel sterkte, kracht en wijsheid voor jullie allemaal en heel veel lieve groeten voor jou Marga.
Houd moed,
Jo
Jo
Beste Jo,
Uiteraard zal ikzelf reageren ipv. Marga.
Bedankt voor je reactie op mijn visie betreffende deze verzekeringsmaatschappij. Bijna iedereen die werkzaam is in de zorg is bij deze club verzekerd. Ik vraag mijzelf bijna af of dit wel zo verstandig is. Misschien dat ze na het lezen van deze brief zich eens achter de oren moeten krabben. Zijn zij echt wel zo behulpzaam als dat zij pretenderen?
Gelukkig zal zo’n geval als Marga niet dagelijks voorkomen. Het heeft in ieder geval opgelucht en vooral de gedachte dat deze brief echt verstuurd gaat worden geeft mij nu al voldoening. Even afwachten nog. We gaan weer beginnen met een nieuwe week wachten want zolang zal het wel weer gaan duren. Iets wat ons zwaar valt.
M. vr. gr.
Leo
Hallo Jo,
Als alles achter de rug is verwacht ik natuurlijk wel een column over de zorgverzekeringen in het algemeen hè. Ik kijk er nu al naar uit!
Liefs Marga.
Natuurlijk. Maar of die erg leuk gaat worden…?
Ik had al een mooie verklaring voor de afkorting van een niet nader te noemen zorgverzekering: Innen Zonder Zorg. Enige gelijkenis met bestaande verzekeringen is niet geheel uitgesloten en evenmin geheel toevallig 🙂 🙂
Als alles achter de rug is en jullie eens in de buurt zijn, spreken we af en laat ik jullie wat van de omgeving zien. En wie naar hier komt,
moet natuurlijk a) vlaai eten en b) een drielandentocht maken. Hetgeen moet lukken, want onze twee buitenlanden liggen van hieruit op 10-15 autominuten vandaan. 🙂
Inderdaad. Wij zitten bij dezelfde club. Tja…
Ha Marga en Leo,
Het is meer dan wachten, zeer ‘slopend’. Logisch deze reactie, en fijn dat het schrijven al wat opluchtte. Goed gedaan Leo. Nu wat is wijsheid.
Hoe gaat het ondertussen met jou Marga?
Lieve groet, Simone
Tja, XYZ, ging dat niet over zorg VOOR de zorg……..
Beste leo,
Misschien is het een optie om voor jezelf een termijn wilt stellen hoelang je nog op toestemming wilt wachten, dan de brief met het verdere verloop aan te vullen en dan te verzenden?
Ik zou ook angstig zijn om dit te versturen maar vaak zie je wel dat er opeens van alles kan als mensen hun boosheid kenbaar maken. Als je de brief verstuurt moet je een kopie naar de directie doen anders komt hij misschien meteen in het ronde archief van mevrouw H ?
Jeetje de brief is heel goed trouwens !
Nogmaals veel sterkte,
Ina
Hoi Marga en Leo.
Wat een nare situatie voor jullie en kan me voorstellen dat de altijd geduldige Leo nu boos is. Terecht denk ik, jullie verdienen een antwoord.
Ik leef met jullie mee en hoop dat er snel een positief antwoord komt, en zo niet dan de brief maar versturen.
Heel veel sterkte!
Groetjes Bea.
Allemachtig wat een prachtige brief…staat niks gelogen in.
Maar als ik die brief kreeg gooide ik hem Asap in het ronde archief dus inderdaad moet de brief ook bij de directie terecht komen.
Let op….als je denkt ik verstuur hem….krijg je een positief antwoord! Wij duimen heel erg voor jullie!
Love Herman en Manda
Lieve Leo en Marga,
Alle frustraties en boosheid over een dergelijke zinloze bureaucratie in één mail gevangen, en wat voor eentje… Klasse! Houd vol!
Ja Leo is echt boos
En terecht
Hoop dat deze brief als telepathie over komt bij Mw. H.
Leo, mijn ervaring is dat dit soort brieven versturen wél werkt. Bij onze zoon ook meerdere malen op deze defensieve wijzen mensen op hun vingers getikt waarna het onmogelijke dan weer wel mogelijk werd! Je brief maakt indruk, je hebt hem ‘mooi’ opgesteld en sterk verwoord.
Sterkte!