Maandag 20 juli 2015
We hebben vorige week de knuppel in het hoenderhok gegooid en alle partijen zijn nu aan het werk. We zijn heel benieuwd hoe ver we gaan komen en of de waarheid boven water komt.
We zitten aan de koffie als de telefoon gaat. Dezelfde mevrouw van mijn zorgverzekering, die Leo afgelopen vrijdag gesproken heeft, belt weer. Ze heeft het verhaal nogmaals voorgelegd aan de medisch adviseur. Ze begrijpen dat ik als ambassadrice van Provision wil dat dit tot op de bodem uitgezocht moet worden. Dat gaan ze ook doen!
Ook mag ze ons vertellen dat ze als zorgverzekering aan Provision het tekort ontvangen bedrag gaan betalen. De vraag over het hoe en waarom kan ze niet beantwoorden. Ik ben van de klachtenafhandeling en ik maak het geld natuurlijk niet zelf over. Ik lees alleen maar voor wat de medisch adviseur heeft toegezegd. Dat snappen wij. Ze zal alles per brief aan ons bevestigen.
Wauw, wat een overwinning zeg. Ga maar gauw Stefan bellen. Ook hij is blij verrast, maar juich niet te vroeg hè. Provision heeft het geld nog niet! Dat is waar maar voor nu hebben we er weer vertrouwen in.
Dinsdag 21-07-2015
Zowel de GEM als de ANWB hebben de toezegging gedaan dat ze uitzoeken hoe het precies zit met de € 21.000,00 en de tekort betaalde US$ 10.000,00 aan Provision. Ik ben zo benieuwd of we er nog iets van horen. Als de zorgverzekering woord houdt dan stoppen wij met onze bemoeienissen wat natuurlijk niet wil zeggen dat we geen uitleg meer willen.
Er is post voor je, roept Leo. Spannend, het is een brief van de zorgverzekering. Jammer, het is niet de brief van de klachtenafhandeling. Het is een nieuwe toekenning voor mijn protonenbehandeling. Het maximaal te vergoeden bedrag hebben ze gewoon opgehoogd met € 21.000,00. Tja, zo kan het ook natuurlijk. Ze maken de maximale vergoeding hoger en iedereen krijgt wat hij wil. De zorgverzekering betaalt het meerdere dus uit de grote pot, denk ik dan. Of ik daar als premie betaler nou blij mee moet zijn is weer een heel ander verhaal.
Stefan denkt dat dit voor hen de enige manier is om ervoor te zorgen dat ik niets hoef te betalen. Ik denk daar anders over. In iedere administratie heb je de mogelijkheid om een onterechte factuur te crediteren of te laten vervallen. Dit is heel normaal want een foutje moet je kunnen oplossen en dat is echt niet moeilijk. Het probleem is denk ik dat de correcties boven een bepaald bedrag opvallen en bij een controle door bijvoorbeeld de accountant gemotiveerd moeten worden. Een hoger toegekend vergoedingsbedrag valt niet op als de gefactureerde bedragen daaraan gelijk zijn. Bovendien kunnen op deze manier de bewuste facturen gewoon betaald worden. Maar dit alles is natuurlijk pure speculatie. Misschien denk ik wel te slecht over mensen. Hopelijk krijgen we ooit nog uitleg.
Woensdag 22-07-2015
We zijn halverwege de week, tijd om te kijken hoe we ervoor staan. De mevrouw van de zorgverzekering zou het gesprek van vorige week donderdag op papier zetten en naar ons toe sturen. We hebben nog niets ontvangen.
Leo belt naar de ANWB of ze al meer informatie over de facturen hebben maar degene die daar over gaat is er volgende week weer. Omdat hij geen zin had om weer het hele verhaal uit te leggen wacht hij liever tot volgende week.
Stefan mailt Provision de laatste ontwikkelingen door en hij krijgt vrijwel direct antwoord. Ze reageren heel positief en waarderen het erg dat wij zo ons best doen om het een en ander opgelost te krijgen.
Van de GEM hebben ze Stefan beloofd dat hij gebeld zou worden. Omdat hij nog niets gehoord heeft stuurt hij de verantwoordelijke mevrouw een vriendelijke email. Hij krijgt al snel een net zo vriendelijk antwoord terug met daarin de uitleg over de facturering en de berekening van de provisie. Het verhaal wordt nog gekker dan het al was en we begrijpen alle drie helemaal niets van deze uitleg.
Donderdag 23-07-2015
Stefan belt naar de GEM om een toelichting te vragen op hun email. Kijk, het is heel eenvoudig:
Je moeders verzekering heeft US$ 60.000,00 vergoed. Wij hebben een getekende overeenkomst met Provision waarin staat dat we US$ 50.000,00 aan hun moeten betalen voor de hele behandeling. Het verschil van US$ 10.000,00 is onze provisie.
Maar waarom en hoe berekenen jullie provisie terwijl er afspraken met de ANWB en eventueel met de zorgverzekering zijn?
De hele behandeling kost eigenlijk US$ 164.230,00 (omgerekend € 130.000). Op dit bedrag hebben wij een korting bedongen van US$ 104.230,00 en over dat voordeel rekenen we provisie. Een deel wordt doorberekend aan Provision en het restant aan de zorgverzekering.
Nu snap ik waarom de zorgverzekering die € 21.000,00 bij mij in rekening bracht. Inderdaad, dit is de provisie die ze aan GEM moeten betalen. Ik zal jullie de berekening hiervan besparen. Nu is de berekening wel duidelijk maar de vraag blijft waar het idioot hoge bedrag van de totale behandelingskosten vandaan komt en het ongeloofwaardige verhaal dat GEM een korting bedongen heeft en daar provisie over rekent. Dit terwijl er al een prijsafspraak tussen Provision en de zorgverzekering was. Het is het woord van Provision tegen GEM. We zijn al ver gekomen, hopelijk krijgt Stefan nog de juiste facturen boven water.
Ohohoh….je staat op het punt om een beerput te openen volgens mij.
Spannend…..
Een hele diepe beerput ben ik bang. Wie belazert wie en wie heeft er schone handen? Hopelijk komen we erachter.
Dat is wel erg makkelijk, op deze manier geld verdienen aan zorgverzekeringsgeld, hoor. Dit is toch niet te geloven! Wat voor institutie is die GEM? Daar moet iemand echt goed naar kijken, lijkt me.
Wat ontzettend tof van jullie dat jullie zo je best doen voor Provision! Ben super benieuwd naar hoe dit verhaal eindigt.
Ja, wijzelf zijn ook heel benieuwd. De zorgverzekering heeft schriftelijk bevestigd dat ze het intern gaan onderzoeken alleen zullen wij daar niets meer van horen. Volgende week vrijdag weer een nieuwe update met hopelijk de ontknoping.
Het begint al aardig op een detective te lijken waar een gedegen onderzoek op zijn plaats is. En wie houdt wie de hand boven het hoofd?
Tja, dat zouden wij ook heel graag willen weten. Stel dat GEM de boosdoener is, waarom stuurt de ANWB dan nota’s door aan de zorgverzekering en waarom betaald de zorgverzekering deze dan in onze plaats?
We kunnen ons niet voorstellen dat Provision die hoge facturen gestuurd heeft. Maar zeg nooit nooit is het spreekwoord.
te weinig energie om het te begrijpen Marga. Wat een gedoe.Hoop wel dat het goed afloopt. Groet, Marieke
Ik vind het lief van je dat je mee leest Marieke maar jij moet gewoon genieten van de dingen die je wel kunt. Xxx
Hoi Marga,
Wat een gedoe nog steeds. Het zaakje stinkt steeds meer en is nauwelijks nog te volgen. Ik weet alleen dat ik het vanaf het allereerste begin wel vreemd vond dat IZZ betalingen via ANWB en GEM laat lopen. Dat kunnen ze toch best zelf? Het zou interessant zijn om te weten wie welk bedrijf inschakelt en wie daarvoor welke personen benadert. Er klopt iets duidelijk niet en het zal mij niet verbazen als hier mensen geld verdienen op een manier die niet kosher is. En het zal mij al helemaal niet verbazen als blijkt dat dergelijke gebeurtenissen op veel plekken plaatsvinden. Belachelijk dat jullie daar zo mee bezig moeten zijn en dat je daarover zo vaak op je blog moet schrijven. Hoe gaat het met jou eigenlijk? Groeten,
Jo
Ook voor mij wordt het steeds waziger. Gelukkig zitten Leo en Stefan er bovenop maar er zitten heel veel werkuren in. We zijn alweer een stukje verder maar wachten nog op meer beloofde informatie van de ANWB. Wij hoeven niets te betalen en Provision krijgt zijn geld is ons beloofd dus voor de verzekering is het opgelost. Wij kunnen niet tegen onrecht en daarom moet de onderste steen boven komen. Als er daadwerkelijk fraude in het spel is moet dit openbaar gemaakt worden want dan zij wij vast niet de enige waar dit bij gebeurd.
Al dit gedoe komt mijn gezondheid niet ten goede. De adrenaline zorgt ervoor dat we gewoon doorgaan maar de klap zal nog wel komen denk ik.