Belangrijk om te weten!
Als je echt door de bomen het bos niet meer ziet kun je altijd het Landelijk Juridisch Loket nog bellen.
Bij het landelijk Juridisch Loket kun je hulp vragen. Het personeel aan de telefoon is heel vriendelijk, professioneel en behulpzaam. Bovendien is het eerste telefoongesprek altijd gratis.
Als de medewerker geen antwoord op jouw vraag weet zal hij of zij hun uiterste best doen om je te helpen en door te verwijzen naar de juiste instantie of persoon.
Voorbeeld:
Jan ondergaat veel problemen tijdens zijn re-integratie periode. Geen problemen met zijn gezondheid want dat gaat gelukkig steeds beter. Nee, Jan ondervindt nogal wat tegenwerking van zijn leidinggevende/werkgever. Nu is Jan ook niet de makkelijkste die er rond loopt maar wel de enige die tegengas durft te geven. Telkens als Jan weer meer uren wil gaan werken verzint zijn leidinggevende/werkgever wel weer iets vervelends. Kleine treiterijen eigenlijk. Er wordt nog steeds gehoopt dan Jan hierdoor zijn ontslag zal nemen.
Jan laat zich niet kennen en voelt zich alleen maar meer gesterkt door de rariteiten van zijn werkgever. Toch weet hij het even niet meer en wil graag een second opinion bij de verzekeringsarts van het UWV. Dit kan wel maar dan moet Jan eerst € 50,00 storten en daar heeft hij geen zin in.Dan belt Jan met het Landelijk Juridisch Loket en krijgt daar voldoende antwoord op al zijn vragen. Het is nu duidelijk hoe Jan zich moet opstellen naar zijn werkgever en waar de grenzen liggen. Jan is blij dat hij gebeld heeft.