De verzekering en meer deel 9, komt de waarheid boven tafel?

Vrijdag 24-07-2015
We zijn er maar druk mee. Bij de post zit een keurige brief van de zorgverzekering waarin de dame alles wat besproken is heeft verwoord. Er ook in dat ze Provision de US$ 10.000,00 gaan betalen. Scannen en naar Stefan mailen maar weer.

Dan komt er een email binnen die Stefan van GEM ontvangen heeft. Het is een bestand met daarin de bedragen die ze aan Provision betaald hebben en bedragen van wat ze eigenlijk hadden moeten betalen. Aan mij de schone taak om deze bedragen te vergelijken met de overzichten die we van Provision en de zorgverzekering hebben.

Van Provision heb ik een uitdraai vanuit hun administratie, van de GEM een Excel bestand en van de zorgverzekering het overzicht van al mijn zorgkosten. Alleen de ANWB mist nog. Dat hopen we volgende week te ontvangen. Ik vergelijk alle bedragen en kom tot de conclusie dat het aantal facturen bij alle drie verschillend zijn net zoals de bedragen verschillen, en dan zit je ook nog met de dagkoers om de Dollars naar Euro’s om te rekenen.

Na een middagje puzzelen heb ik alles op papier staan en stuur ik mijn bevindingen met  de overzichten naar Stefan. Morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen.

Zaterdag 25-07-2015
De avond vordert al als ik Stefan weer spreek, dus hup, naar boven maar weer. Hij heeft alle info in één overzichtelijk Excel bestand gezet. Wat zijn we blij met Skype. We kunnen elkaar op deze manier zolang spreken als we willen. Het is een heel gepuzzel maar de verschillende bedragen met bijbehorende verhogingen zijn aan elkaar gelinkt. We constateren dat we nog geen definitieve conclusie kunnen trekken voordat we ook het overzicht van de ANWB hebben ontvangen.

We zijn alweer een stukje verder maar wachten nog op meer beloofde informatie van de ANWB. Wij hoeven niets te betalen en Provision krijgt zijn geld is ons beloofd dus voor de verzekering is het opgelost. Wij kunnen niet tegen onrecht en daarom moet de onderste steen boven komen. Als er daadwerkelijk fraude in het spel is moet dit openbaar gemaakt worden want dan zij wij vast niet de eerste en enige waarbij dit gebeurd is. Bovendien hebben wij gezamenlijk de capaciteit om dit uit te zoeken, iets wat veel mensen niet kunnen of willen doen.

Toch komt al dit gedoe mijn gezondheid niet ten goede. En die van Leo en Stefan ook niet trouwens. Het vertrouwen en geloof in de mensheid loopt voor de zoveelste keer weer eens een aardige deuk op. De adrenaline zorgt ervoor dat we gewoon doorgaan maar de klap zal nog wel komen denk ik.

Adrenaline komt in grote hoeveelheden vrij in omstandigheden die door het lichaam als (mogelijk) bedreigend voor de overleving worden ervaren en daardoor stress veroorzaken. Vaak gaat dit samen met angst en woede. Ook kou, hitte, honger, dorst, pijn, fysieke inspanning en andere zaken die de balans in het lichaam verstoren, kunnen de adrenalineproductie verhogen.
Bron: Wikepedia

Maandag 27-07-2015
De werkweek is weer begonnen. Het is hier gelukkig 6 uur later dan in Amerika wat ons goed uitkomt. Als reactie op het ontvangen Excel bestand van GEM heeft Stefan aanvullende informatie gevraagd over het hoge bedrag wat erop staat aan facturen van de zorgaanbieder. Ook heeft hij gevraagd welke facturen voor welk bedrag zijn doorberekend aan de ANWB.

Hij krijgt van GEM een kort email terug met één zin. Het verschil tussen het hoge bedrag en de betaling aan Provision is de korting die bedongen is en de patiënt heeft hier geen verantwoordelijkheid in. Over de facturen die naar de ANWB gestuurd zijn, geen woord. Stefan mailt haar weer en vraagt voor de 2e keer om de bewuste facturen en bedragen. En weer een email van één zin: Helaas kan ik je die info niet geven. Het is een contract tussen GEM en de ANWB en dat is vertrouwelijk.

Gelukkig is Stefan niet voor één gat te vangen. Hij mailt weer en zegt te begrijpen dat het contract vertrouwelijk is  maar dat we toch heel graag willen begrijpen waarom het afgesproken bedrag en de uiteindelijk door de ANWB in rekening gebrachte kosten 57% hoger zijn. Hij benadrukt nogmaals dat ik Ambassadrice van Provision ben.

Weer krijgt hij een antwoord met 1 zin. Ze delen de gegevens echt niet maar als Stefan zijn spreadsheet wil sturen dan wil de account manager daar wel naar kijken. Stefan mailt de spreadsheet met de vraag of de dame en haar accountmanager hier hun reactie op willen geven. We verwachten vandaag geen antwoord meer.

In de tussentijd ontvangt Stefan nog een email van Provision. Zij bevestigt het telefoongesprek met Stefan en schrijft dat mevr. M. van GEM letterlijk gezegd heeft dat de verzekering niet meer wil betalen dan US$ 50.000,00 omdat ik al een deel van de toegezegde US$ 60.000,00 opgebruikt had. Nadat de GEM met haar had gesproken heeft de GEM een contract opgesteld waarin staat dat Provision akkoord gaat met dit bedrag. Zij heeft dit ondertekend.

Dinsdag 28-07-2015
Stefan ontvangt weer een email met 1 zin van GEM. Dit als reactie op zijn spreadsheet: Voor zover ik het kan zien is jouw moeder niet gevraagd om iets te betalen. Wil je meer informatie moet je bij de ANWB zijn. Ik denk dat het geen zin heeft om langer te blijven mailen of bellen naar GEM want ze geven geen antwoorden meer op vragen van onze kant. Wij weten echter genoeg over dit bedrijf.

Leo belt weer met de ANWB maar helaas is de dame die hij eerder gesproken had niet aanwezig. Er is wel een collega die van de zaak weet. Ze excuseerde zich dat ze nog steeds niet teruggebeld heeft maar ze heeft nog geen uitleg. Het is vakantietijd en vreselijk druk zegt ze en jullie zaak is erg complex en ingewikkeld 🙂 . Leo begrijpt dat het druk is en vraagt of ze een termijn kunnen afspreken waarbinnen zij antwoord geeft op de vragen. Het voorstel van antwoorden binnen 5 dagen vindt ze reëel, dus dat spreken ze af. Ze kwam serieus en redelijk over.

Dan komt er een cc’tje binnen van een fantastisch email die Stefan toch nog naar de GEM verstuurd heeft. Ik zou hem graag publiceren maar vindt dat net iets te ver gaan. Het is een hele stevige email waarin hij ze confronteert met alle feiten en met hun eigen uitspraken. Ook vraagt hij naar de naam van de zogenaamde accountmanager die voor ons nog steeds geen naam heeft. Geloof me maar, hij is niet voor de poes. Hij geeft ze nog één keer de gelegenheid om ons de ontbrekende informatie te sturen en daadwerkelijk inhoudelijk op de vragen te reageren. We denken dat de dame van GEM opdracht krijgt om zich dom te houden en het op vertrouwelijke informatie moet gooien (of ze is echt blond). Dat maakt het moeilijker om alles boven water te krijgen. Dat wordt wel weer een uurtje Skypen vanavond.

Vrijdag 31-07-2015
We hebben jammer genoeg nog geen info van de ANWB ontvangen. De mevrouw had al aangegeven dat het erg druk is en dat het wel volgende week zal worden. Jammer, maar ons geduld wordt weer of de proef gesteld. Van GEM hebben we niets meer gehoord, we hadden niet anders verwacht. Om een definitief bewijs te hebben moeten we dus de ontbrekende informatie van de ANWB afwachten.

Stel dat bewezen is dat GEM de boel genaaid heeft dan blijft natuurlijk de vraag bestaan over de rol van de ANWB die veel te hoge nota’s doorstuurt en de rol van de verzekering die deze nota’s vervolgens gewoon gaat betalen door de machtiging voor de behandelingskosten op te schroeven. Beide bedrijven hebben, als er geen opzet in het spel is mijns inziens toch een behoorlijke wanprestatie geleverd en ik vind dat ze daarop aangesproken moeten worden.

Klik om verder te lezen op: verzekering, deel 10 tm ….

6 gedachten over “De verzekering en meer deel 9, komt de waarheid boven tafel?

  1. Wat een pech voor deze bedrijven dat nou juist jullie deze wanprestaties zien!
    Hahaha…..dat zullen ze niet zo leuk vinden.
    (En even tussendoor…jij bent ook blond toch?)

    • Ja, ze hebben deze keer de verkeerde getroffen. Een Engelsman houdt er niet van als hij of zij belazerd wordt. En nee hoor, die tijd is voorbij, hartstikke grijs inmiddels haha.

  2. Hoi Magda,

    Stefan is voornaam van Griekse oorsprong. Het woord στέφανος (stephanos) betekent “krans” of “kroon”. Overwinnaars kregen in de oudheid na de wedstrijd een krans; later is dit symbool tot kroon verworden, gedragen door heersers.
    bron: wikipedia

    Ik weet niet of Stefan en jullie alsnog succes boeken in de strijd om de waarheid, maar een krans hebben jullie allemaal nu al wel verdiend. Wat een vasthoudendheid! Petje af. De naam die jullie aan Stefan meegegeven hebben, mag hij met ere dragen. Ik heb bewondering voor jullie. Ik hoop heel erg dat de waarheid spoedig boven tafel komt.
    Veel succes toegewenst en daarna maar gauw genieten van de rust en de hele sores achter jullie laten.
    Groeten aan allen,
    Jo

    • Wat een interessante reactie. Dat Stefan een overwinnaar/heerser is dat wisten we al :-). Zijn sterrenbeeld Leeuw zegt ook zoiets. Een leuke bijkomstigheid van jouw uitleg is dat Stefan zijn Tsjechische vrouw hem altijd Stephano noemt.

      Het is een familietrekje dat als we overtuigd zijn van ons gelijk, we ons erin vastbijten tot het tegendeel bewezen is. En samen staan we sterk, nietwaar?

  3. Hoi Marga, hou vast hoor!
    Wat een oenen zeg! Gemeen ook, vind ik. Geef iedereen waar hij/zij recht op heeft! Op deze manier worden de gezondheidskosten natuurlijk niet te betalen.
    Het leidt jou af van je gezondheidsproblemen en dat heeft ook wel voordelen. Plus dat je de weg effent voor volgende patiënten. Ik vind je een toppertje, evenals Leo en Stefan!
    Lieve groet,
    Elly

    • Namens de hele familie bedankt voor het compliment. We doen ons best en houden zeker vol. Ik ben wel benieuwd of dit een standaard actie is of niet. Ben bang dat ik het antwoord wel weet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.