De verzekering en meer deel 11, dit verbaast ons niet

Zondag 09-08-2015
We hebben de mededeling van de ANWB even laten bezinken. Ze hebben ons nog niet overtuigd van hun onschuld en de beschuldiging naar Provision. Stefan speelt open kaart en stuurt de verschillende afdelingen van Provision een vriendelijke email. Hij vertelt hierin precies wat de manager van de ANWB heeft gezegd en vraagt of ze hierop willen reageren.

Dinsdag 11-08-2015
We ontvangen een duidelijke email van Provision. Ze reageren op de uitspraken van de manager van de ANWB en vegen ze allemaal van tafel. Hieronder een korte samenvatting:

  • Onze bedoeling was om één factuur aan GEM te sturen voor $60.000,00. GEM heeft daarop gezegd dat ze een HCFA formulier (dit is een formulier met daarin de medische behandelingscodes) nodig hadden voor het verwerken van de claim en geen factuur met 1 bedrag erop. Dat is de enige reden waarom wij dit formulier gestuurd hebben. Op geen enkel moment hebben wij een prijs van $164,230,00 met GEM besproken. Ook is er niet met GEM onderhandeld over een korting van $114,230. Ze hebben ons minder betaald dan de oorspronkelijke prijs die was overeengekomen.
  • GEM wilde ons in 1e instantie zelfs maar $33.000,00 betalen. We hebben hen erop gewezen dat dit bedrag niet overeengekomen was en dat het geen aanvaardbaar bedrag voor de verleende diensten was.
  • Er is nooit tegen ons gezegd dat GEM hun kosten baseert op een korting op de behandeling. Zoals vermeld in punt 1 is er nooit onderhandeld over een korting omdat wij al hadden ingestemd met het bedrag wat met het IZZ overeengekomen was voordat GEM hierbij betrokken raakte.

Woensdag 12-08-2015
Hoewel Provision Stefan bedankt voor alle moeite die hij doet om de waarheid boven tafel te krijgen bedankt Stefan hen voor hun duidelijke reactie. Hij zal GEM en de andere instanties hiermee confronteren. Hij geeft meteen aan dat hij zal informeren of de verzekering zich aan hun woord houdt en het tekort ontvangen bedrag nu gaan overmaken.

En zo klimt Stefan weer in de pen om de zorgverzekering op de hoogte te stellen van zijn bevindingen. Mocht de medisch adviseur meer info willen dat kan dat. Ook verwijst hij naar hun brief waarin ze aangeven dat Provision het overeengekomen bedrag alsnog zal ontvangen en vraagt hoe en wanneer ze dit gaan doen en of ze nog gegevens nodig hebben. Tot slot een citaat uit de laatste alinea:
Al met al vinden we het zeer vervelend dat de kosten zo erg opgelopen zijn voor IZZ. We zijn ons er van bewust dat IZZ een uitzondering heeft gemaakt door een behandeling in Amerika te vergoeden en betreuren het daarom ook dat een buitenlands bedrijf daar misbruik van maakt zodra zij weten dat de verzekering betaalt. Wij hopen daarom dat al onze inspanningen er op zijn minste in ieder geval voor zorgen dat een dergelijke situatie in de toekomst niet meer voor zal komen en andere mensen gebruik kunnen blijven maken van zorg die (nog) niet in Nederland beschikbaar is.

Vrijdag 14-08-2015
Ik heb mail van mijn Innen Zonder Zorg. Er staat een nieuw vergoedingenoverzicht klaar. Nu heb ik pas een declaratie ingediend en ik verwacht daar de verwerking van. Ik kan het niet laten om maar weer eens bij de openstaande facturen te kijken. Hoera, het is ze bijna gelukt. Van de 13 openstaande facturen voor € 21.000,00 zijn er nog 9 over met een aangepast bedrag wat er niet vergoed wordt.

Helaas zijn deze 9 facturen nog steeds goed voor een openstaand bedrag van € 2.126,00. De boekhouder daar moet vast een echte vakman zijn. Ik zou het hem in ieder geval niet na kunnen doen. Maar goed, ik leg het voor nu opzij. Misschien dat ik daar later nog over in conclaaf ga en misschien ook wel niet. Ik denk dat ik maar wacht op een betalingsherinnering.

 

2 gedachten over “De verzekering en meer deel 11, dit verbaast ons niet

  1. Lieve Marga en Leo.

    Denk je alles gehad te hebben, krijg je deze rompslomp en er lijkt maar geen einde aan te komen. Sterkte ermee! Hoop dat dit niet ten koste van je herstel gaat!

    Dikke knuffel, Bea.

    • Voor ons is het verhaal nu afgelopen. We weten nu precies wie welke fout heeft gemaakt. Komende week nog èèn actie en dan kunnen we onze aandacht weer op andere dingen focussen.

Laat een antwoord achter aan marga Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.