De verzekering en meer deel 13, het 1e resultaat…

Maandag 31-08-2015
Leo belt met de mevrouw van de klachtenafhandeling van mijn zorgverzekering.

Wij hebben op 21 juli een schrijven van u ontvangen waarin letterlijk staat dat Provision natuurlijk gewoon het geld krijgt dat is overeengekomen. Tot op heden hebben ze nog niets ontvangen. Kunt u voor ons nakijken of dat geld al is overgemaakt of wanneer dat gaat gebeuren? Nee, dat kan ik niet. Dat loopt allemaal via de medische adviseur.

U heeft ook een email van ons ontvangen waarin wij precies vertellen wat de rol van GEM is als het gaat om het doen van betalingen. Ja, die email heb ik gelezen maar als wij opdracht van hogerop krijgen om het via de ANWB en GEM te regelen, wie ben ik dan om daar tegenin te gaan?

Kunt u ons dan op zijn minst het email adres en de naam van de medische adviseur geven zodat we het hem zelf kunnen vragen? Nee, dat kan ik niet. U kunt hem via onze website bereiken.

Afgelopen vrijdag heeft mijn vrouw een betalingsherinnering ontvangen. Er zijn 9 openstaande facturen die zij moet betalen. Dit zijn echter facturen uit Amerika die niet volledig vergoed zijn. Bovendien heeft mevr. H. in een email van 14 juli geschreven dat wij deze facturen niet hoeven te betalen. In deze email staat letterlijk “Ik heb net contact gehad met onze medisch adviseur en de niet betaalde nota’s worden door VGZ nabetaald aan ANWB. U kunt het schrijven wat u van ons ontvangen hebt als niet verzonden beschouwen.”

Hoe kan het dat ze dan nu een betalingsherinnering van jullie krijgt? Ze kijkt dit na maar kan hier ook niets zinnigs over zeggen. Tja, de medisch adviseur hè. Hier schieten we dus niets mee op. De dame heeft Leo aangehoord maar kan niets voor ons betekenen. Het enige advies dat zij kan geven is om haar via de website een email te sturen met het verzoek om deze door te sturen naar de medisch adviseur. Op die manier blijft zij zelf ook op de hoogte.

Leo is er helemaal klaar mee en ik merk dat hij er grote moeite mee heeft om alles uit elkaar te houden en te begrijpen. Het lijkt me beter dat Stefan, hoe vervelend dan ook, nu ook alle contacten met de zorgverzekering onderhoudt en ik zal hem dat vragen. Verder stel ik een email op voor de medisch adviseur en vraag ik aan Stefan of hij er even naar wil kijken en versturen.

Stefan stuurt de email voor de medisch adviseur door. Citaat: Hij betreurt het dat het niet mogelijk is om persoonlijk contact met de medisch adviseur te hebben en dat zelfs zijn naam geheim dient te blijven. Hij vraagt dan ook om persoonlijk contact. Ook vraagt hij om alle communicatie via hem te laten lopen omdat wij de energie niet meer kunnen opbrengen om alsmaar weer in discussie te moeten gaan. Hij wijst ze erop dat ze zich er bewust van zouden moeten zijn hoe belangrijk rust en ontzorgen is voor het ziekteherstel.

Verder stelt hij nogmaals de vraag over de betalingsherinneringen, wanneer het geld naar Provision wordt overgemaakt en welke actie ze hebben ondernomen naar aanleiding van de uitgebreide email van 18 augustus over de werkwijze van GEM.

Dinsdag 01-09-2015
Hoera, een reactie van mijn zorgverzekering. “Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u een schrijven meestuurt ter attentie van de medisch adviseur. Graag reageer ik hier op. Uw e-mail hebben wij in behandeling genomen. Zodra uw schrijven is behandeld ontvangt u zo snel mogelijk bericht.” Nog even geduld dus.

Donderdag 03-09-2015
De telefoon gaat. Hé, een anonieme beller. Het is mevrouw S. van mijn zorgverzekering en ze belt naar aanleiding van de betalingsherinnering die wij ontvangen hebben.

Hoe voorspelbaar……… Het is een foutje, mijn excuus daarvoor. Ik zal de betalingstermijn met een maand uitstellen. Dan ontvangt u nu in ieder geval geen aanmaningen meer en hebben wij de tijd om de openstaande facturen van het overzicht te halen. Leo gaat akkoord.

Ik had dus gelijk! Nu maar afwachten of het ze gaat lukken om deze zeer moeilijke bewerking binnen een maand uit te voeren ?.

Stefan is ook weer in de pen geklommen en stuurt nogmaals een email naar GEM. Het is een hele pittige email waarin hij ze voor de laatste keer vraagt te reageren en aankondigt de publiciteit op te zoeken. Ook stuurt hij een email naar Provision waarin hij de vraag stelt of ze er bezwaar tegen hebben dat hij contact zoekt met de media.

Als laatste zoekt hij nogmaals contact met de NZa, het overkoepelende orgaan dat de zorgverzekeringen controleert. Ook daar heeft hij nog geen reactie van ontvangen. Ik had dat ook niet verwacht want als ik de media goed begrijp is deze club op sterven na dood.

Zondag 06-09-2015
Stefan heeft de email klaar voor de media in Canada, waar het hoofdkantoor van GEM gevestigd is en voor de media in Amerika waar het kantoor zit wat de zaken in Amerika behartigt. Ook heeft hij contact met Provision om te informeren hoe zij hier tegenover staan.

Dinsdag 08-09-2015
Ik sta op het punt om naar mijn werk te gaan als Stefan ons belt. Hij had al vroeg telefoon van mevrouw S. van onze zorgverzekering. Zij heeft de email dus goed begrepen en zal voortaan contact met Stefan onderhouden in plaats van met ons.

Ze belt naar aanleiding van de laatste email die Stefan naar de medisch adviseur heeft gestuurd. Eind van deze maand vindt er een overleg plaats tussen het IZZ en de ANWB. Daarin zal uw zaak uitvoerig besproken worden. Dit overleg is op hoger niveau en ik zal daar zelf niet bij aanwezig zijn. Uiteraard houden we u wel op de hoogte. Nou dat is toch een hele overwinning. Het heeft veel moeite gekost maar mijn verhaal wordt nu eindelijk serieus genomen. Of dat nu komt omdat we de media hierin willen betrekken weten we niet maar dat maakt eigenlijk niet uit. Het gaat om het eindresultaat!

6 gedachten over “De verzekering en meer deel 13, het 1e resultaat…

    • Ja, het is een bikkel hoor. Heeft ie van z’n moeder haha. We zijn wel blij dat het nu serieus genomen wordt en het mooiste zou zijn als het IZZ en de ANWB besluiten om geen zaken meer met GEM te doen.

  1. Nou laten we hopen dat ze daadwerkelijk in gesprek gaan! Hoe onvoorstelbaar irritant dat ze dat pas toezeggen als je dreigt de media op te zoeken. Hou vol!

    • Ik geloof echt dat ze daadwerkelijk in gesprek gaan. Wat er uit komt blijft natuurlijk wel de grote vraag. Het is inderdaad een raar beleid dat ze pas nu serieuze actie ondernemen.

Laat een antwoord achter aan Marieke Kersten Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.