Woensdag 07-10-2015
Het is alweer een maand terug dat GEM de belofte heeft gedaan om de ten onrechte in rekening gebrachte kosten terug te storten. Omdat we van niemand meer iets gehoord hebben klimt Stefan weer in de pen. Hij verstuurt een email met de vraag hoe de zaken ervoor staan naar de ANWB en het IZZ. Van de ANWB ontvangt hij een email terug. We zullen voor u uitzoeken wat de status is van de terugbetaling en zullen u daarover informeren.
Donderdag 29-10-2015
We zijn weer 3 weken verder en van zowel het IZZ als de ANWB hebben alweer niets meer van zich laten horen. Stefan stuurt ze een herinnering voor het geval ze ons vergeten zijn.
Verbazend eigenlijk dat de zorgverzekering zo moeilijk doet over het vergoeden van de kosten van een gerenommeerde behandeling in het buitenland en dat aan de andere kant niemand zich druk schijnt te maken over het bedrag van € 25.000,00 waarvoor ze opgelicht zijn.
Dinsdag 3-11-2015
Stefan stuurt ons een berichtje: Ik ben zojuist gebeld door Mevr. S. van het IZZ. Ze hebben nog geen geld ontvangen. Ze hebben het dossier nog wel steeds open staan en dat zal ook niet worden afgesloten voordat alles is afgerond. De persoon die bij de ANWB het dossier behandeld is vanmiddag weer aanwezig daar en dan zal het dossier ook daar weer onder de aandacht gebracht worden.
Ze kwam heel aardig en positief over en zei dat ze zelf al een follow-up gepland has staan voor 9 Nov, dus ik was haar net een weekje voor. Ze had het ook over de volgende stap, zodra het geld binnen is. Ik denk dat ze daarmee de betaling aan Provision bedoelde. M.a.w. zodra er geld binnen is bij VGZ, dan gaat er 10.000 USD naar Provision.
Het probleem ligt momenteel niet bij VGZ/IZZ denk ik maar bij de ANWB en GEM, dus even afwachten maar weer. VGZ/IZZ lijkt er in ieder geval wel ook echt mee bezig te zijn 🙂
Woensdag 18-11-2015
Er komt een email binnen van Stefan. Hij heeft zojuist telefoon gehad van de mevrouw van het VGZ/IZZ.
De klacht staat nog steeds open. Ze heeft een email opgesteld naar een collega, intern dus, om te vragen dingen op te lossen. Deze persoon staat iets hoger in de hierarchie dan zij. Momenteel wordt er gewoon niks gedaan, vandaar dat ze er opnieuw achteraan gaat. Ze gaat nu eerst op vakantie, dus dan kunnen we haar niet bereiken over deze zaak. Als ze terug is van vakantie dan hoopt ze een antwoord te hebben met hoe het er voor staat. Mocht haar email geen effect hebben, dan laat ze de zaak verder escaleren via haar leidinggevende.
Al met al een heel positief telefoontje en netjes dat ze even belt met een update. We zijn heel benieuwd en wachten het weer af 🙂
Maandag 07-12-2015
Stefan heeft nog steeds contact met Provision. We krijgen een email waarin ze aangeven erg blij te zijn met de goede uitslag van de scan en echo. Zou het lukken om het verzekeringsverhaal ook af te sluiten dit jaar?
Zondag 13-12-2015
De mevrouw van het VGZ/IZZ zal inmiddels terug zijn van vakantie. Tijd voor een vriendelijke herinnering vindt Stefan. Hij vraagt of er alweer vorderingen zijn.
Woensdag 16-12-2015
De mevrouw van het VGZ/IZZ belt Stefan terug dat ze als klachtenfunctionaris niets meer voor ons kan doen. Ze heeft opdracht gekregen om de zaak te laten rusten. Ze komen terug op al hun schriftelijk bevestigde afspraken en haken af. Ze beroepen zich op het feit dat zij hun zaakjes met de ANWB geregeld hebben, de ANWB dit met GEM gedaan heeft en dat GEM dit op hun beurt weer met Provision geregeld heeft. Nou ja zeg, we zijn met stomheid geslagen.
Dinsdag 29-12-2015
Ondertussen zijn we 2,5 maand verder nadat GEM de belofte aan de ANWB heeft gedaan om de ten onrechte in rekening gebrachte kosten terug te storten. De ANWB komt haar afspraken niet na, GEM liegt facturen bij elkaar, de ANWB betaalt deze netjes, en VGZ/IZZ en de premiebetalende Nederlander zijn de dupe. Wat mij betreft stoppen we ermee en gaan we verder met ons leven. Tegen zo’n ge(dis)organiseerde bende kunnen wij niet op.
Stefan heeft er moeite mee om alles “zomaar” aan de kant te schuiven. Hij neemt nog éénmaal contact met zowel de ANWB als VGZ/IZZ op. Hij voelt zich genoodzaakt om de media in te lichten als de toezeggingen niet worden nagekomen.
En dat is nou de witte boorden criminaliteit!
Inderdaad! Ik spreek toevallig Stefan net en hij zegt nog een hoop troeven achter de hand te hebben. Een email is voor hem een tikkie werk terwijl bijvoorbeeld de ANWB er dure manuren in moet stoppen omdat ze moeten reageren.