De verzekering en meer deel 14, voor ons is het bijna klaar

Dinsdag 15-09-2015
Leo heeft me opgehaald van mijn werk. We stappen net binnen als de telefoon gaat. Het is Stefan vanaf zijn vakantieadres. Hij is net gebeld door de ANWB. Ze geven aan dat zij normaliter vooral betalingen doen voor spoedeisende hulp in het buitenland en dat zij niet gewend zijn dit soort zaken af te handelen.

Ze hebben contact gezocht met GEM en een aantal vragen gesteld waarop GEM geen duidelijk antwoord kon geven. Het ging hierbij vooral om de hoogte van de rekening volgens de HCFA formulieren en de commissie die op basis daarvan is berekend. Uiteindelijk heeft GEM besloten om de onterecht in rekening gebrachte kosten terug te storten. Het gaat om een totaalbedrag van ongeveer 25.000 euro. Dit bedrag zal via de ANWB terug gestort worden naar IZZ.

Nou dat is wel een felicitatie waard zeg, dat heb je goed gedaan Steef. We spreken af dat ik vanmiddag een 1e opzet voor een email naar de zorgverzekering zal maken en dat Stefan die dan in de loop van de week zal bekijken, aanvullen en versturen. En nu maar snel weer lekker terug naar het strand jullie en genieten van de vakantie.

Het is inmiddels avond als Stefan mij roept via Skype. Hij heeft 3 e-mails klaar staan. De 1e is voor de zorgverzekering waarin hij vertelt over het telefoongesprek met de ANWB. Verder geeft hij ze nog een tip. Citaat: Hoewel het natuurlijk gaat om geld dat verzekerd Nederland heeft betaald aan premie, heeft u allen hier ook aan mee geholpen en ik stel dan ook voor dat u, zodra de betaling binnen is, in ieder geval voor de afdeling buitenlandhulp een grote taart koopt. Solliciteert hij nu ergens naar of vergis ik me?

De 2e email is voor Provision. Zoals beloofd houdt hij hen op de hoogte van alle ontwikkelingen.

Stefan blijft altijd netjes en professioneel. Hij stuurt zelfs nog een email naar GEM waarin hij vertelt gebeld te zijn door de ANWB. Hij zegt onder andere teleurgesteld te zijn dat het zo heeft moeten lopen maar dat hij blij is dat de zaak nu is opgelost. Hij laat ze tevens weten dat we het op dit moment niet meer noodzakelijk achten om de media in te schakelen.

Stefan heeft de ANWB gevraagd het door te geven als ze het geld van GEM hebben ontvangen en overgemaakt hebben naar het IZZ. Hij heeft het IZZ gevraagd om hem te berichten als ze het geld ontvangen hebben van de ANWB. Aan Provision is een soortgelijke vraag al eerder gesteld en gezien de contacten gaan we ervan uit dat ook zij ons berichten zodra ze het tekort ontvangen bedrag betaald hebben gekregen.

Alles wijst dus op een goede afloop. Maar denk erom, er zijn dan wel beloftes gedaan maar die moeten nog worden nagekomen. Hoewel we nu in een hoera stemming zijn mogen we niet te vroeg juichen, toch? Maar als iedereen zich aan zijn/haar woord houdt is de volgende update pas echt een feestje.

8 gedachten over “De verzekering en meer deel 14, voor ons is het bijna klaar

  1. Tja wat moet je hierover zeggen in ieder geval fantastisch dat ook hierin de vasthouders hebben waarschijnlijk gezegevierd. Stefan gewoonweg top en gaan vooralsnog van een positieve uitslag uit echter het zegt wek iets over de huidige maatschappij.

    sterkte verder en groetjes,

    Theo & Liesbeth

    • Ik ben het met jullie eens. Leuk dat het in dit geval is opgelost maar hoe zit het met de volgende? De mentaliteit van de mensheid van tegenwoordig en het vertrouwen in de huidige maatschappij heeft bij ons (al)weer een flinke deuk opgelopen.

      Hoeveel gemeenschapsgeld zal er op deze manier al verloren zijn gegaan en hoeveel mensen hadden met datzelfde geld niet geholpen kunnen worden?

  2. Inderdaad wat zij er toch veel oneerlijke situaties.
    Maar jullie zijn eruit…..volgende update groot feest en misschien wel een taart voor jullie!
    Hoera……respect voor die kanjer van een zoon van jullie!

    • Ja, als gewone burger vraag je je wel eens af hoe soortgelijke situaties maar kunnen blijven voortduren. En wat die taart betreft…. wie weet haha.

  3. Eindelijk lijkt het te gaan zoals het hoort te gaan. Maar wat je je eigenlijk kan afvragen is hoe vaak het GEM op een dergelijke manier bakken met geld heeft binnen geharkt, ten kostte van premie betalend Nederland. En kunnen ze dat blijven doen ? Niet iedereen bezit de gave om zich vast te bijten in dergelijk onrecht.
    Door het terug te draaien bevestigen ze eigenlijk dat zij geen recht hebben gehad op het geld. Het is een felicitatie waard ! En een Taart !!!

    • Tegelijkertijd vraag ik me ook af hoe het mogelijk is dat niemand in de gaten heeft dat het afgesproken bedrag voor de behandeling overschreden wordt. En als ze het dan weten wordt gewoon het budget bijgesteld. Dat doe je met je huishoudgeld toch ook niet?
      En die taart houden we er in hoor!

  4. Hallo Marga, Leo en Stefan,

    Proficiat met jullie behaalde resultaat. Jullie hebben geweldig werk geleverd. Daar mag wel een taartje op genuttigd worden. En dit ondanks het feit dat het vertrouwen in organisaties en mensen wederom een flinke knauw kreeg. En wederom blijkt dat ook in ons land niet alles even goed loopt als ons wordt voorgeschoteld.
    Ooit maakten we een rondreis door Marokko onder leiding van een Marokkaanse gids die ons in het Duits vertelde over het land, de gebouwen, de cultuur. Ik zal nooit vergeten dat hij herhaaldelijk zei dat we moesten oppassen voor mensen die op een oneerlijke manier van ons zouden willen profiteren. En hij had het over zijn landgenoten toen hij zei: “Vertrauen ist gut, Kontrolle ist besser…
    En dat geldt niet alleen voor mensen in Marokko, Duitsland of Amerika, maar voor ieder ander land, inclusief ons eigen Nederland.
    Veel groeten aan/voor iedereen en veel plezier in Tsjechië,
    Jo

    • Wat een fantastisch verhaal over die Marokkaanse gids zeg. Hij heeft helemaal gelijk en gelukkig weten we dat al jaren. Wij controleren altijd alles en dat heeft ons al heel veel geld opgeleverd. Kijk alleen maar eens naar de boodschappen waarvan de aanbiedingen “toevallig” niet goed in de computer staan.

Laat een antwoord achter aan Jo Heltzel Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.