De verzekering en meer deel 16, niet te geloven…

Woensdag 27-01-2016
Het is vandaag precies een jaar geleden dat het onze laatste dag in Amerika was. Wat is er veel gebeurd het afgelopen jaar zeg. Bijna alle grote problemen zijn opgelost op eentje na. Ja hoor…….. de verzekering. Hoewel Leo en ik eraan toe zijn om met al dit gedoe te stoppen heeft Stefan er nog een paar e-mails aan gewaagd. “Voor mij is het een kleine moeite en zij moeten er telkens opnieuw weer energie in steken” zegt hij.

De ANWB is weer aan de beurt en Stefan vraagt waarom hij nog geen antwoord ontvangen heeft op zijn email van 29 december. Al snel krijgt hij bericht terug. Ze hebben wel geantwoord maar die mail is bij hun als onbestelbaar teruggekomen. Ze sturen hem nogmaals. Een klein citaat: Ik heb u inderdaad verteld dat GEM de bemiddelingskosten van de besparing (USD 25.015,20) terugbetaalt aan de ANWB. En wij weer aan IZZ. Voor zover ik weet is dat gebeurd of zal dat gebeuren. Ik heb onze administratie gevraagd wat de stand daarin is. En zal u dat laten weten.

Maar er staat nog iets heel belangrijks in deze email. Citaat: We kunnen niet terugdraaien wat er in deze is gebeurd. Echter, de ANWB heeft besloten geen cost control meer laten doen door GEM als er afspraken tussen patiënten / zorgverzekeraars en de zorgverlener in de VS bestaan. Nou Steef, dat heb je in ieder geval maar mooi bereikt. Met dank aan de ANWB!

Woensdag 03-02-2016
Nu wil Stefan het natuurlijk zeker weten. Is dat geld nu wel of niet terugbetaald door GEM en heeft het IZZ dit bedrag nu wel of niet ontvangen? Dus ja, wat doe je dan als je niets hoort? ……. Inderdaad 🙂

Zondag 07-02-2016
De ANWB is een 24 uurs bedrijf zo te zien. Er komt een email binnen. Citaat: De bevestiging is binnen dat de refund ad U$ 25.015,20- van GEM door ons is ontvangen. Onze administratie heeft de opdracht om de refund deze maand over te maken aan IZZ. Het is bijna niet te geloven maar nu ziet het er toch echt naar uit dat het goed gaat komen en iedereen krijgt waar hij recht op heeft.

Maandag 08-02-2016
En hoppa, ondanks het feit dat het IZZ er klaar mee was ontvangen ze nu toch weer een email waarin Stefan vraagt om zodra ze het geld van de ANWB ontvangen hebben de U$ 10.000,00 waar Provision nog recht op heeft naar hun door te storten. Het restant is voor het IZZ omdat zij dit zelf ten onrechte als kosten aan GEM betaald hebben. Zou er nog een bedankje af kunnen of interesseert het geld ze echt niet?

Dinsdag 09-02-2016
Nou, een bedankje kan er niet af hoor. Stefan krijgt een telefoontje van de klachtenfunctionaris van het VGZ/IZZ en de mevrouw is behoorlijk geïrriteerd. Ik heb u op 16 december jongstleden gesproken en duidelijk gezegd dat we geen geld terug gaan storten naar Provision.

Provision is zelf akkoord gegaan met het lagere door GEM geboden bedrag.  Dat klopt, maar toen wisten we nog niet dat GEM het onterecht gedeclareerde en achtergehouden geld daadwerkelijk had teruggestort. Nu is dat wel het geval en bovendien heeft Provision het lagere bedrag onder valse voorwendselen van GEM en onder protest geaccepteerd.

Voor degene die het vergeten is, in eerste instantie kreeg ik een factuur van zo’n 21.000 euro met het verzoek deze te betalen. Daardoor is het balletje aan het rollen gegaan.

Het kan toch niet zo zijn dat jullie nu zo’n USD 25.000,00 in jullie zak steken terwijl Provision degene is die recht heeft op een gedeelte daarvan? Kom op zeg, jullie hebben er niets voor hoeven doen en krijgen dat geld alleen maar omdat ik me daarvoor ingezet heb de afgelopen 8 maanden.

Ook Stefan raakt nu geïrriteerd. Dat jullie systeem zo in elkaar zit dat er niet rechtstreeks geld overgemaakt kan worden naar het buitenland wil niet zeggen dat daar geen mogelijkheid toe is en er niet meer nagedacht hoeft te worden. We zijn toch allemaal volwassen mensen met een eigen verantwoordelijkheid om ons verstand te gebruiken en te doen wat juist is?

En dan vind ik het ook nog eens heel ongepast dat er niet eens een “dankjewel” voor alle moeite af kan. Ik weet zeker dat u weet dat er voor mij niets in zit. Ik win er niks mee als Provision het geld krijgt, en ik verlies niets als IZZ besluit om al het geld zelf te houden. Ik probeer echter wel het juiste te doen en momenteel voel ik dat wij als Nederlanders onze naam te schande maken in Amerika door onze afspraken niet na te komen. Het minste wat we kunnen doen is dit recht zetten. De mevrouw ziet in dat het inderdaad niet netjes is dat zij Stefan niet bedankt heeft voor zijn moeite en biedt haar excuus aan. Verder kan zij niets meer betekenen.

Stefan is hevig teleurgesteld en ook wij kunnen niet geloven, niet begrijpen en niet accepteren dat al het geld nu zomaar in de zak van het VGZ/IZZ verdwijnt. Stefan heeft nog een paar troeven over en neemt contact op met iemand bij het IZZ met hopelijk wat meer beslissingsbevoegdheid. Het is nu vrijdagavond de 12e en we hebben nog niets gehoord.

2 gedachten over “De verzekering en meer deel 16, niet te geloven…

  1. Onbeschoft gewoon. Daar word je zo moe van Marga.
    Ik heb deze week telefonisch weer een nieuwe intake gehad voor huishoudelijke hulp die je notabene zelf moet betalen.
    Ik heb mijn frustraties geuit bij degene die belde. Hessel blijft altijd vriendelijk. Ik dus niet. Je moet vouchers aanschaffen. Dan krijg je een pakket toegestuurd en daarna sturen ze iemand. Zo gaat het al 2 maanden. Dit is het 3e bureau waar we hulp zoeken. Dossiers zijn in de verkeerde map gestopt, bij ziekte wordt dat niet doorgegeven aan ons. De WMO heeft een aanvraag ingediend voor een toelage van 50 % van de kosten, maar ik denk niet dat dat gaat lukken.
    Ik weet dat er veel ontslagen zijn gevallen. Ik doe alles beetje bij beetje, Hessel had al vaste huishoudelijke taken. Je hebt amper tijd voor jezelf.
    Groet, Marieke.

  2. Het is vreselijk frustrerend als je leest hoe er met ouderen en zieken wordt omgegaan. Als je ziek bent word je financieel gestraft en niet zo zuinig ook. Voor de gewone man zijn al die extra kosten bijna niet op te brengen. En als je dan weet dat de verzekering zo makkelijk doet over € 20.000,00 extra onnodige kosten bij 1 persoon word ik kwaad.

    Je hebt al zoveel moeten doorstaan, dit verdien je niet. Ik hoop dat jullie snel de hulp krijgen die je zo hard nodig hebt en weer een klein beetje kunnen leven. Daar heb je dan je hele leven keihard voor gewerkt. Een schande is het.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.